Monday, February 16, 2009

Episode 106 - Ιδιοτροπία #153

Έχω μια ιδιοτροπία – η αλήθεια είναι ότι έχω πολλές αλλά ας μείνουμε σε μια προς το παρόν… Δεν μπορώ να βλέπω – κυρίως νεαρές – γυναίκες να κρατούν οποιαδήποτε τσάντα Louis Vuitton, και κυρίως αυτές που είναι γεμάτες με το γνωστό σε όλους logo (αλήθεια, υπάρχουν άραγε Louis Vuitton τσάντες που να μην είναι τίγκα στο LV LV LV LV, να είναι ας πούμε πιο διακριτικές; Βαριέμαι τώρα να το ψάξω)… Αλλά το πρόβλημα μου εκτείνεται και σε άλλες δημοφιλής μάρκες, όπως τα καρό του Burberry, τα τεράστια D&G logo και γενικά σε οτιδήποτε που κραυγάζει ότι είναι επώνυμο…

Για να εξηγούμαι και για να μην παρεξηγούμαι πρέπει κατ’ αρχήν να πω ότι είμαι ένα άτομο που δεν είναι καθόλου αδιάφορο ως προς το χώρο της μόδας… Παρακολουθώ αρκετά συχνά επιδείξεις μόδας από Fashion Weeks όπως Παρισιού και Λονδίνου, αγοράζω πού και πού την αγγλική Vogue ή και άλλα περιοδικά, έχω επισκεφτεί αρκετές επώνυμες boutique, έχω διαβάσει και βιβλία για τη μόδα, έτυχε να συμμετέχω σε workshop με θέμα τη μόδα, έχω φίλους που είναι σχεδιαστές μόδας κ.ο.κ.

Το πρόβλημα – ιδιοτροπία μου βασικά έχει να κάνει ότι δεν μπορώ την επίδειξη της μάρκας, το brand-mania… Το ότι πολλές και πολλοί θέλουν σκόπιμα να φαίνεται ότι είναι επώνυμο αυτό που φορούν, να κραυγάζει από παντού… Το ότι πολλές και πολλοί μπορεί να μην έχουν τα λεφτά αλλά να επιλέγουν να υπερχρεώνουν πιστωτικές κάρτες για να αγοράσουν τα εν λόγω lifestyle πράγματα… Το ότι πολλές και πολλοί μπορούν να έχουν τα χρήματα αλλά πάλι να επιλέγουν να αγοράσουν αυτά γιατί αλίμονο- πώς αλλιώς θα δείξουμε ότι έχουμε τα χρήματα… Το ότι υπέρτατος στόχος μπορεί να είναι «να πείσω τον μπαμπά στα γενέθλια μου να μου φέρει μια Louis Vuitton τσάντα, ας είναι και η πιο μικρή» (=η πιο φτηνή)… Το ότι κάνεις μια βόλτα στη Μακαρίου και 7 στις 10 κορασίδες κρατούν Louis Vuitton τσάντα και νομίζουν πως κάνουν και fashion statement… Το ότι πάς έξω σε ένα club και πετυχαίνεις τουλάχιστον πέντε αγόρια με το ίδιο και απαράλλακτο άσπρο ή μαύρο πουκαμισάκι Burberrys με το καρό στο εσωτερικό του γιακά…

Από τη μία η εξαγορά της ψευδαίσθησης του ‘είμαι και εγώ κάποιος’, είμαι stylish, είμαι trendy και από την άλλη η έλλειψη φαντασίας, η επιλογή της ετοιμοπαράδοτης αλλά και συνάμα εύκολης λύσης… Στην πραγματικότητα μια μαζικοποίηση της εικόνας, όλοι μοιάζουν μεταξύ τους, όλοι με την ίδια στολή…

Δεν έχεις τα χρήματα για να αγοράζεις Dolce & Gabbana, Gucci, Cavalli και οτίδήποτε; Άνοιξε τα μάτια σου και δες πόσα άλλα μπορείς να αγοράσεις... Σταμάτα να πιστεύεις ότι καθορίζεσαι ως άτομο από αυτά…

Έχεις χρήματα για να αγοράζεις ότι θέλεις; Άνοιξε τα μάτια σου και δες πως ο Burberry βγάζει και άλλα ρούχα που δεν έχουν το χαρακτηριστικό το καρό του (αγόρασε το, μη φοβάσαι που οι άλλοι δεν θα το αναγνωρίζουν αυτόματα, τόλμησε το, μπορείς!)… Άνοιξε τα μάτια σου και δες πως έχει και άλλους σχεδιαστές, επένδυσε και σε αυτούς, δεν πειράζει αν δεν τον ξέρουν οι πολλοί… Ξέφυγε από τις τετριμμένες πέντε – έξι μάρκες που τις ξέρουν ως και οι πέτρες, και δες και άλλες εξίσου καλές και πανάκριβες αλλά και γνωστές, δες ας πούμε και Balenciaga, Azedinne Alaia, Hussein Chalayan κτλ…


Για το θέμα του brand-addiction οι σχεδιαστές Knowear παρουσίασαν τη σειρά BrandX : (I quote from their site) a series of three-dimensional sculptures illustrating what a skin disease caused by brand addiction might look like. Ιδού και σχετικές φωτογραφίες…




Στ'αριστερά εξανθήματα με το logo LV από τη χρήση της τσάντας και στα δεξιά εξανθήματα Fendi από τα γυαλιά ήλιου...

9 comments:

  1. Αν και συμφωνώ απόλυτα, δεν νομίζω να ενοχλούσε τις κυρίες ένα εξάνθημα Louis Vuitton. On the contrary, θα επάθεναν υστερία χαράς. :)

    ReplyDelete
  2. κουμερα μου εχω ακριβως την ίδια ιδοτροπία. Νευριάζω ρε παιδί μου νευριάζω!! Επειδή πρωτίστως δείνει έλλειψη ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ στυλ και άποψης, καθώς και έλλειψη γούστου. Δηλαδή επειδή εφόρησες τζίνο που σου επέβαλεν ο κάθε μούτσιος τωρά έχεις στυλ;; εν λεφτά που έχεις (και αυτό δεν΄ισχύει πάντοτε, ειδικά στις καυμένες που πεινούν για να αγοράσουν μάρκα) και τίποτα άλλο. Προσωπικά θαυμάζω περισσότερο μια γυναίκα που καταφέρνει να δημιουργήσει ένα πολύ προσωπικό και ξεχωριστό στυλ με κομμάτια άγνωστα φτηνά και ίσως και κομμάτια που αν τα βλεπες θα έλεγες μπλιάχ αυτο θα το φόραγε η γιαγια μου (αλλά πάνω στη συγκεκριμένη να φαίνεται ωραίο). Και συγγνώμη κυρία μου, το άσπρο απλό φανελάκι που είναι Βερσάτσε και 100 ευρώ σε τι διαφέρει απο το ασπρο απλο μπλουζακι του Ζαρα;; Το ίδιο σκατό ειναι και τα δυο μέιντ ιν Ίντια και απλα εσύ είσαι το κορόιδο που πληρώνεις 100 ευρώ αντί 10 για το ίδιο ακριβώς πράγμα. Κομπλεξάρα..ε κομπλεξαραα

    ReplyDelete
  3. Πες τα κουμέρα μου, πες τα ! :)

    ReplyDelete
  4. :)

    Μη σου πω πως είναι της μόδας (!) ένα tattoo με το trademark μιας haute cuture φίρμας!

    Αρρώστια όμως ε?!

    ReplyDelete
  5. Και όποιος έχει το tatoo πρέπει να πληρώνει δικαιώματα στην εταιρεία για τη χρήση του trademark ??? εε??:)

    ReplyDelete
  6. Tattoo me to trademark boutique? Vale ki alla. I Louis Vuitton sto Londino prosferei tattoo tsantas.
    Varethikate tin tsantoula tis perasmenis saizon? Kanena provlima. Ferte tin sto magazi kai tha sas tin freskaroume me ena tattouazaki - hello kitty, to sima tou olybiakou, ta arxika tis mamas sou, tribal, you name it they do it. Ennoeitai me to azimioto.
    To lipiro 3erete poio einai? Oti i oura e3o apo to magazi tin imera pou lansaran tin kainouria moda sto parartima Londinou itan toso megali pou ekane dio fores to tetragono kai berdevodousan meta3i tous oi anamenontes.

    Emena na me sigxoreite, alla tha sinexiso na psonizo apo ti zara kai alla katastimata antistoixou timis.

    ReplyDelete
  7. nmzw oti stin ellada den ginetai tosos xamos gia tis markes.alla stin kipro?!OMG!
    exume xefigi edelws!

    ReplyDelete
  8. @Lalu: Δεν είχα ιδέα!!!

    @Πράσινη Νεράιδα: Στην Ελλάδα είναι εμφανές σε συγκεκριμένες περιοχές ενώ στην Κύπρο συναντάται σχεδόν παντού! Indeed, OMG!
    Χαμός πάντως γίνεται και στην Ιαπωνία... Θυμάμαι πριν πάρα πολλά χρόνια που είχα διαβάσει ένα άρθρο που μικρές έφηβες Ιαπωνέζες εκπορνεύονταν μόνο και μόνο για να μπορέσουν να αγοράσουν Prada, Gucci, Channel κτλ κτλ

    ReplyDelete